Content marketing jest coraz popularniejszą formą promocji dla wielu przedsiębiorstw, które chcą dotrzeć z komunikatem reklamowym do konkretnych odbiorców. Widać wyraźnie, że w dzisiejszych czasach krzykliwa reklama za pomocą banerów graficznych przynosi coraz mniejsze korzyści. Content marketing ma na celu dostarczenie odbiorcy rzeczowej i interesującej treści i w zamyśle tego sposobu działania są mniej nachalne niż typowa reklama.
Content marketing i pozycjonowanie
Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest sprawienie, aby wybrana strona wyświetlała się w jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, czyli najwyżej. Takie agencje interaktywne typu https://kryzysowy.marketing/ świadczą profesjonalną pomoc pozycjonerską. Prawda jest taka, że większość użytkowników w internecie nie zwraca uwagi na wyniki pojawiające się poniżej, a tym bardziej nie przeszukuje kolejnych stron wyników w celu znalezienia strony, która będzie odpowiadać im gustom. Tutaj znaczenie zaczyna mieć więc content marketing, ponieważ wyszukiwarka Google faworyzuje strony, które zawierają przydatne i użyteczne dla użytkownika treści. Istotne jest również to, że strony pojawiające się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania są po prostu jakościowe lepsze od innych. Dzięki content marketingowi można podkreślić to, że na danej stronie znajduje się wartościowa treść i to jest właśnie to czego szuka dany użytkownik wpisując określone frazy w wyszukiwarkę Google.
Treści sponsorowane to mocny link zwrotny
Działaniami content marketingowymi zajmują się wyspecjalizowane agencje marketingowe lub SEO. Dzięki stworzeniu odpowiedniego planu działania, wybraniu słów kluczowych i przygotowaniu odpowiednich treści, które są publikowane regularnie można odnieść bardzo dobre rezultaty. Firma 48 Media od wielu lat zajmuje się działalnością związaną z marketingiem internetowym, ich ofertę można znaleźć na stronie https://48media.pl – co bardzo istotne w pozycjonowaniu, dzięki rozbudowanej strukturze portali lokalnych zarządzanej przez 48 Media można dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców.
Warto zauważyć, że treści content marketingowe występujące pod postacią artykułów sponsorowanych na różnych portalach mają duży wpływ na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google. Ciekawy artykuł dodany na portal tematyczny lub lokalny stanowi dla firmy świetną reklamę i daje możliwość umieszczenia linku zwrotnego w jego treści. Tym samym robot wyszukiwarki Google analizując daną treść sprawdzi powtarzające się słowa i uzna je za frazy na które warto uwidocznić w wynikach wyszukiwania linkowaną stronę.