Prowadzenie hurtowni paliw - biznes który się opłaca?

Kiedy jesteś hurtownikiem, istnieją dwa główne sposoby sprzedaży paliwa: sprzedaż bezpośrednia użytkownikom końcowym lub zostanie markowym hurtownikiem paliwa. Zostanie markowym hurtownikiem paliwa pozwala Ci sprzedawać różne rodzaje paliwa i rozszerzać działalność na nowe rynki, ale wymaga poważnej zmiany w Twoim modelu biznesowym. Jeśli zdecydujesz się zostać markowym hurtownikiem paliw, upewnij się, że masz możliwości w zakresie pracowników, sprzętu i finansów przed rozszerzeniem działalności.

Dywersyfikacja w celu zarządzania ryzykiem

Jeśli jesteś hurtownikiem tylko w jednej branży, bierzesz na siebie ryzyko. Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na cenę produktu, który sprzedajesz, więc możesz stracić pieniądze. Jeśli sprzedajesz więcej niż jeden rodzaj produktu, dywersyfikujesz swoje ryzyko.

  • Na przykład, jeśli ceny benzyny zaczną spadać, będziesz mógł sprzedać więcej swoich innych produktów, aby nadrobić stracony zysk z benzyny.
  • Jeśli twój biznes już działa na granicy możliwości i nie masz miejsca na rozwój, dodanie kolejnego biznesu spowoduje problemy.

Ważne jest, aby pamiętać, że nie możesz robić wszystkiego naraz. Być może trzeba będzie skupić się na rozbudowie istniejącego biznesu i odłożyć na później wchodzenie na nowe rynki. Upewnij się, że masz możliwości w swoich pracownikach, sprzęcie i finansach, zanim zdecydujesz się na rozszerzenie działalności. Dystrybucja paliw Warszawa to ciężka branża i potrzeba dużych nakładów finansowych aby się w niej pojawić. Nie chcesz przecież, aby rozszerzenie działalności spowodowało, że Twoja firma będzie się zmagać z problemami.

Zakłócenia w istniejącym biznesie

Jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie sprzedaży paliwa, będziesz musiał zmienić cały swój model biznesowy. Jeśli obecnie sprzedajesz niemarkowe paliwo i chcesz sprzedawać markowe produkty, będziesz musiał dokonać dużej inwestycji w nowy sprzęt, taki jak zbiorniki do przechowywania paliwa. Będziesz musiał również kupować markowe paliwo od firmy naftowej, co zakłóci Twoją działalność, ponieważ będziesz musiał zmienić cały łańcuch dostaw. Zmiana modelu biznesowego zakłóci również pracę Twoich klientów. Jeśli obecnie sprzedajesz niemarkowe paliwo i zdecydujesz się na sprzedaż markowego, będziesz musiał zbudować nową bazę klientów. Będziesz musiał zdobyć nowych klientów i poinformować swoich obecnych klientów, że sprzedajesz nowy produkt. Będziesz musiał zmienić swoją strategię marketingową, zmienić sposób dostarczania produktu i zmienić wszystko w swojej działalności, aby zaspokoić potrzeby klientów, którzy teraz kupują markowe paliwo.