Błędy w działaniach SEO

Istnieje wiele sposobów, aby zrobić SEO "źle". Zazwyczaj złe SEO odnosi się do przypadków, w których praktyki SEO nie zostały wdrożone poprawnie, co skutkuje niskim lub nieistniejącym ruchem w wyszukiwarce i niskimi rankingami wyszukiwania.

Przykłady złego SEO mogą obejmować:

  • Niezrozumienie tego, czego szukają Twoi klienci, a zatem niedopasowanie intencji wyszukiwania
  • Kierowanie na niewłaściwe słowa kluczowe (na przykład używanie żargonu, gdy użytkownicy mają tendencję do używania innego języka)
  • Nieodpowiadanie na pytania lub niedostarczanie właściwych informacji, których szukają odbiorcy
  • Posiadanie strony nieprzyjaznej dla użytkownika, np. wolno się ładującej, trudnej w nawigacji i bez wyraźnego wezwania do działania
  • Nieużywanie meta-tagów, aby wyjaśnić, o czym jest Twoja treść i jak łatwo znaleźć to, co chcesz przeczytać.

Wszystkie te czynniki wpływają na to, jak różne wyszukiwarki, takie jak Google, indeksują i rozumieją Twoją stronę. Ignorowanie ich i wykluczanie z Twojej strony spowoduje, że uplasujesz się niżej w wynikach wyszukiwania i znacznie ograniczysz swój dostęp do możliwości uzyskania ruchu na stronie. Sprawdź najlepsze pozycjonowanie Bydgoszcz

Inna forma słabego SEO jest znana jako "Black hat SEO". Negatywne SEO jest związane z taktykami, które mają na celu dać ci wysokie pozycje w rankingu przy użyciu wątpliwych, a czasem nieetycznych metod. Przykłady obejmują upychanie słów kluczowych (w przypadku wielokrotnego powtarzania tych samych słów w celu uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarce dla danego słowa kluczowego), nienaturalne linki (tworzenie fałszywych stron, które zawierają linki do Twojej strony lub poszukiwanie nienaturalnych linków w celu zwiększenia autorytetu domeny) oraz spamowanie (wielokrotne udostępnianie treści w nieistotnych miejscach w celu zwiększenia backlinków). W najgorszym przypadku hakerzy mogą nawet włamać się na strony konkurencji dla własnych korzyści.

Chociaż takie podejście ma na celu uzyskanie szybszych wyników, może ono przynieść znacznie większe szkody. Google staje się coraz mądrzejszy w wykrywaniu negatywnego SEO i okresowo zmienia swoje algorytmy, aby udaremnić te praktyki. Jeśli zostaniesz złapany, na pewno zostaniesz ukarany.