Spróbować może każdy. Propozycji na rynku usług czy handlu jest wiele. pizzerię czy sklep z alkoholem. Do podjęcia współpracy gotowe są restauracje, salony usług czy sieci sklepów. Jak podkręcić zyski istniejącej placówki handlowej czy usługowej?

Wiedza, doświadczenie, marka, know how

Biznes na licencji znanej marki warto dokładnie zaplanować. Franczyzodawca daje wiele narzędzi, które pozwalają ograniczyć ryzyko, ale w ostatecznym rozrachunku, prowadzenie tej inwestycji zależeć będzie od nowego partnera i jego działań. W ramach systemu franczyzy, franczyzodawca proponuje gotową koncepcję prowadzenia własnego biznesu, z uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania firmą, w tym niezbędne szkolenia. Otwieramy salon usług kosmetycznych, fryzjerstwa dla zwierzaków, butik. Podejmujemy współpracę z biurem podróży, zajmujemy się obsługą portali informacyjno-rozrywkowych. Pomysłów branży jest wiele poprzez modę, sklepy spożywcze, gastronomię, finanse , bankowość, turystykę, doradztwo, księgowość.

Osoba zainteresowana współpracą z firmą musi zainwestować w modernizację pomieszczenia, które będzie stanowiło jej lokum oraz opłatę licencyjną

Przykładowo koszty adaptacji punktu uzależnione będą już od konkretnej lokalizacji. W handlu, punkty zlokalizowane w galeriach handlowych miast będą generować większe zyski , satysfakcjonując strony umowy franczyzowej. Uwarunkowania techniczne lokalu, tj, powierzchnia, usytuowanie – parter z bezpośrednim wejściem z ulicy, parametry oznakowania (szyldy, logotypy) te względy narzucone będą w umowie franczyzy. Wystrój wnętrz lokali podlega standaryzacji, nieraz wymagany jest we współpracy z architektem. Dotowarowanie sklepów leży po stronie franczyzodawcy.

Wysokość wstępnej opłaty licencyjnej na rzecz franczyzodawcy jest negocjowana indywidualnie

Kwoty wahają się w od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Po zawarciu umowy, w kolejnych miesiącach prowadzenia firmy, właściciel nie narzuca dodatkowych opłat. Jest czas na zaistnienie na rynku, na pozyskanie klienta. Bezpośrednio na wysokość dochodów punktu wpływają obroty ze sprzedaży czy usług. obrót do podziału - partnerzy otrzymują 30-40% prowizję od sprzedaży asortymentu czy usług w swoich lokalach. Z reguły 40% prowizji jest stawką bazową. W przypadku większych inwestycji, może czasowo wzrosnąć. Franczyzodawca stara się być elastyczny i bywa, iż wyniki wygenerowane przez nowy podmiot stanowić będą o kolejnym procencie zysku na kolejny miesiąc współpracy.

Więcej informacji

Franczyza w Polsce - wiadomości i aktualności z rynku franczyzowego w Polsce - sprawdź więcej

Franchisig, umowa agencji, współpraca partnerska – to sposoby na własny biznes