Czy jedynie SEO wystarczy
Wyszukiwarka Google to elementarne źródło informacji w Necie, a co za tym chodzi w ogóle - ponieważ to Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji w ogóle. Wyszukiwarka generuje około 80% ruchu w Internecie. Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce by zajmowała ona czołowe miejsca w wynikach Google.
Aby strona mogła znaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na jakiej nam zależy, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane też jako pozycjonowanie strony internetowej. O ile SEO to jak sama nazwa wskazuje optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania zmierzające do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania okazuje się nie tylko optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz też budowanie profilu linków zwrotnych – czyli off-site.
Jednakże same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą aby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane rezultaty - albo to bezpośrednio sprzedażowe lub też promocyjne lub inne.
Witryna musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem użytkowników . Powinno zadbać się o treść, UX, szybkość ładowania witryny, mobilność. Nawet jeśli nasza strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to bez zadbania o te kwestie internauci po przejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich wykonane i szybko z niej wyjdą.
Siłą rzeczy agencja SEO zajmująca się pozycjonowaniem stron w Gorzowie, nie może przedstawić się na stronie docelowej z logiem Poznania czy Krakowa.
Byłoby to totalnie bez sensu.
Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak również algorytm wyszukiwarki Google.
Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, czy strona sama w sobie ma sens i logikę. Albo zweryfikuj jak ludzie, którzy wchodzili na nią np. z mediów społecznościowych jakie ona wykonała na nich wrażenie..
O co zadbać oprócz SEO
Nade wszystko treść
Dobre, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać lub po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.
Treść to też zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, ale nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.
Zadbaj o UX - czyli User Experience
Twoja strona powinna być czytelna, nawigacja powinna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, witryna musi wyświetlać się bezproblemowo na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji strony nie może powodować problemów.