Wskazówki dotyczące budowania udanego biznesu online

Ludzie, którzy decydują się porzucić swoją pracę "od 9 do 5" na rzecz rozpoczęcia działalności blogowej, strony e-commerce, czy wreszcie napisania i opublikowania książki na Kindle, prawie zawsze mają dobre intencje, ale może im brakować prawdziwego zrozumienia tego, co jest potrzebne, aby odnieść sukces w biznesie.

Oczywiście, dobrze jest stawiać sobie ambitne cele i marzyć o czymś wielkim, ale zaskakująco wielu początkujących przedsiębiorców i ludzi biznesu na różnych etapach rozwoju firmy albo nie wie, albo nie potrafi zrozumieć, co jest w pełni wymagane, aby osiągnąć swoje cele. Jasne, wygenerowanie miliona złotych w ciągu pięciu lat od rozpoczęcia działalności w Internecie jest celem godnym podziwu. Jednak czy wiesz, co trzeba zrobić, aby się tam dostać?

Bądź sobą!

Twój biznes jest przedłużeniem Ciebie, bez względu na to, jak duży lub mały jest w danej chwili. Sukces lub porażka zależy od tego, jak inni postrzegają Twoją markę, a ostatecznie od tego, jak czują się robiąc z Tobą interesy. Wszystkie aspekty Twojej działalności (obsługa klienta, tworzenie produktów, zaplecze) powinny być zgodne z Twoimi wartościami. Stare porzekadło, że ludzie lubią robić interesy z ludźmi, których "znają, lubią i którym ufają" jest dziś jeszcze bardziej prawdziwe. Nawet w przypadku największych firm, ludzie chcą widzieć, jak prezes wychodzi, aby reprezentować firmę i wypowiadać się w jej imieniu.

Kluczem jest autentyczność. Musisz być sobą, czy to gładki, wyrafinowany typ, czy osoba o szorstkich krawędziach i postawie, która się z nimi zgadza. Tylko Ty wiesz, co działa dla Ciebie i Twojej grupy docelowej, ale jedyną rzeczą, która może zagwarantować porażkę, jest brak autentyczności. Jeśli nie czujesz się komfortowo będąc przedstawicielem swojej firmy, nadal będziesz chciał stworzyć jakiś rodzaj persony, aby reprezentować swoją firmę i markę oraz uczłowieczyć swój biznes tak bardzo, jak to tylko możliwe.

Daj z siebie wszystko

Wyznacz sobie standardy dla swoich produktów i usług, i staraj się je przekraczać, to proste! Jest to szczególnie ważne w przypadku Twoich pierwszych ofert, ponieważ silne pierwsze wrażenie może oznaczać rzeszę klientów na całe życie. Wystarczy wyobrazić sobie radość na twarzach ludzi, ponieważ czują, że dostali lepszy koniec umowy! To Twoja nagroda za to, że dałeś tak wiele wartości przy tak niskim (lub rozsądnie niskim) koszcie. Oczywiście, oczekiwania będą stale wysokie, ale tak właśnie powinno być.

Uwaga: Kiedy mówię o "niskim koszcie", nie mam na myśli rzeczywistej ceny. W rzeczywistości nie wierzę, że konkurowanie ceną jest najlepszym sposobem konkurowania; raczej postrzeganie ceny powinno być uważane za wielką wartość z punktu widzenia klientów i klientów, nawet jeśli pobierasz ceny premium. Dostarczanie oznacza wykraczanie poza wezwanie obowiązku przez cały czas, aby stać się nie tylko opłacalne firmy, ale liderem rynku, że wszyscy inni podziwiają i zazdroszczą.

Poznaj swoich klientów tam, gdzie oni są

Dzięki w dużej mierze mediom społecznościowym, świat przechodzi od gospodarki zdominowanej przez korporacje, opartej na sprzedaży, do gospodarki opartej na zaufaniu. W przeszłości dominujące firmy mogły liczyć na "ślepą" lojalność klientów wobec marki, która gwarantowała stałe zyski, nawet jeśli ich produkty i obsługa posprzedażowa były mocno wybrakowane. Teraz już nie. Dziś w wielu branżach panuje prawdziwie globalna konkurencja, a najmniejsze niedociągnięcia czy słabości wykazywane przez korporacje są szybko demaskowane, rozpowszechniane wirusowo przez konsumentów za pośrednictwem Internetu i wykorzystywane przez bezwzględnych konkurentów. Przemysł samochodowy jest doskonałym przykładem.