Pozycjonowanie i optymalizacja SEO stron internetowych. Najlepsze praktyki na rok 2022

Zasady rządzące marketingiem online zmieniają się w zawrotnym tempie, stąd też agencje SEM nieustannie poszukują najbardziej skutecznych strategii na dominację w wynikach wyszukiwania Google. Także i w tym roku czeka nas sporo nowości i ciekawych strategii, które warto włączyć do naszego arsenału promocyjnego. Poniżej z pomocą specjalistów zaprezentujemy dwa najbardziej interesujące trendy w walce o czołowe pozycje.

Pozwól sobie na osiągnięcie pozycji zero i korzystaj na Direct Answer

W obecnym roku gigant z Moutain View zintensyfikował wysiłki prowadzące do zapewnienia internautom komfortu tak zwanych zero-click searches. Celem jest zaprezentowanie odpowiedzi na zapytanie użytkownika bezpośrednio na stronie wyników, tak by nie musiał on klikać w żaden z wyświetlanych linków. Najczęściej taka bezpośrednia odpowiedź przybiera formę cytatu wydartego z treści konkretnej strony, stąd też brak konieczności dalszego surfowania. W środowisku marketerów zdania na temat „pozycji zero” pojawiającej się przed wszystkimi innymi rezultatami są podzielone.

Jedni widzą w niej same złe strony, a przede wszystkim możliwość dużego spadku odwiedzin na naszej stronie (co może być prawdą w niektórych casusach), inni przekonują że obecność strony w Direct Answer wpływa na naszą pozycję w rankingu stron oraz znacznie podbija autorytet, ekspertyzę i wiarygodność marki – nie wspominając już o jej rozpoznawalności. Jeśli dodatkowo nasi profesjonalni copywriterzy napiszą treści w odpowiedni sposób możemy być pewni, że nawet po otrzymaniu bezpośredniego responsu, klient będzie chciał odwiedzić naszą witrynę. W AFTERWEB na sukces Twoich treści i zwiększoną sprzedaż pracują całe zespoły specjalistów – im szybciej oddasz się w ich ręce, tym lepsze osiągniesz efekty – także lądując na pozycji zero!

Przekonaj się do Core Web Vitals i zapewnij internautom doskonałe wrażenia!

Pozycjonowanie stron na miasto Kraków - dziś lokalne pozycjonowanie i optymalizacja SEO stron opiera się głównie na odgadnięciu intencji użytkownika i zbudowaniu wokół niej serwisu, który nie tylko odpowie na jego problemy, ale także przekona go do skorzystania z prezentowanej przez nas oferty. W tak postawionej kwestii coraz ważniejsze okazuje się doświadczenie użytkownika lub jak kto woli UX (User Experience). To właśnie jemu są dziś podporządkowane wszelkie działania przy projektowaniu strony.

Dalece mniej liczy się tak zwane techniczne SEO – najważniejsze, aby internauta poszukujący produktów i treści dostał je bez żadnych zbędnych przeszkód jak choćby popularne niegdyś popupy. Aby jeszcze lepiej oszacować przygotowanie Twojej WWW na odwiedziny potencjalnych klientów Google przygotował aż trzy nowe czynniki wpływające na ranking. Wśród aspektów ocenianych przez Core Web Vitals znajdują się obecnie szybkość ładowania się strony, jej interaktywność i czas reakcji a także stabilność wizualna całości. Jak łatwo zauważyć, są to czynniki mające bezpośredni związek właśnie z komfortem użytkownika.