Z pomocą kampanii Adwords możemy dotrzeć do określonej grupy docelowej, a także budować bazę stałych klientów korzystających z naszej oferty. Nowoczesny marketing internetowy oferuje nam ekspresowe rezultaty widoczne już w pierwszych dniach kampanii. Jakimi technikami warto uzupełnić kampanię Adwords? W jaki sposób powinniśmy budować pozytywny wizerunek naszej firmy w Internecie?

Podstawy działania reklam Google Adwords

Algorytmy Google analizują naszą aktywność w Internecie w celu lepszego personalizowania reklam dostosowanych do potrzeb użytkownika. W związku z tym, bannery wyświetlają treści, które powinny nas zainteresować. Opiera się to na frazach kluczowych wybranych przez firmę podejmującą współpracę z Google. Kampania Google Ads rozpoczyna się zatem od dokładnej analizy konkurencji oraz określenia grupy docelowej. W ten sposób dobierane są najlepsze frazy, które zostaną powiązane z naszą stroną internetową podczas kampanii.

W jaki sposób promowana jest nasza strona internetowa?

Wyróżniamy trzy podstawowe formy reklamy. Przede wszystkim, nasza strona jest wyświetlana na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Organiczne pozycjonowanie stron w Warszawie pozwala nam budować pozycję wśród wyników naturalnych. Z kolei Google Ads, niezależnie ode pozycjonowania, umieszcza nas na szczycie rankingu. Link sponsorowany jest oznaczony jako reklama.

Reklamy trafiają również do aplikacji związanych z Google. Duże serwisy i portale zarabiają na reklamach wyświetlanych na specjalnych bannerach. Tutaj pokazywane są spersonalizowane reklamy związane z aktywnością użytkownika. Mamy zatem większą szansę, aby dotrzeć do określonej grupy docelowej. Warto zadbać o nienaganną szybkość strony w Google poprzez odpowiednią optymalizację, a także dobór usług hostingowych.

W jakiej cenie dostępna jest kampania Adwords?

Koszty prowadzonej kampanii Google Ads zależą od skali przedsięwzięcia. Inwestorzy płacą jedynie za każde kliknięcie w link prowadzący do ich strony. W panelu możemy natomiast ustalić górny limit wydatków, po przekroczeniu którego, kampania zostanie automatycznie zakończona.

O jakich technikach pozycjonowania warto pamiętać?

Tę kwestię najlepiej skonsultować z doświadczonym specjalistą SEO. Na pewno warto zadbać o content marketing, czyli jakościowe treści na naszej stronie internetowej. Dużą rolę pełni także odpowiednie linkowanie zewnętrzne oraz wspomniana już szybkość strony. O ile kampania Google Ads pozwala na uzyskanie ekspresowych wyników, o tyle profesjonalne pozycjonowanie strony jest niezbędne do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów w perspektywie długoterminowej.

Budowanie wizerunku firmy w sieci – kilka słów o kampaniach Adwords