Jak zaprojektować stronę internetową?

Coraz więcej konsumentów zaczyna traktować sieć jako pierwsze i główne źródło informacji. Aby dowiedzieć się więcej o produktach, usługach i o samych markach, użytkownicy korzystają przede wszystkim ze stron internetowych. Ponadto większość potencjalnych klientów postrzega biznes właśnie przez pryzmat firmowej witryny. Dlatego dziś nie wystarczy już tylko działać online. Kluczem do sukcesu jest atrakcyjny projekt WWW. Przeczytaj i sprawdź, jak stworzyć serwis, który przyciągnie odbiorców i zacznie sprzedawać.

Projektowanie stron internetowych – co jest ważne?

Planujesz lub prowadzisz własny biznes? W takim razie musisz zacząć działać w sieci. Po pierwsze dlatego, że Twoja konkurencja z pewnością korzysta już z nieograniczonych możliwości online. Po drugie, większość potencjalnych klientów Twojej oferty wykorzystuje Internet do wyszukiwania informacji o produktach i usługach. Odpowiedz na potrzeby i zaprezentuj swoją ofertę dzięki skutecznej witrynie WWW.

Pamiętaj, że strona internetowa jest często pierwszym punktem styku biznesu z klientem. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby jej projekt był atrakcyjny dla odbiorców. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz większą widoczność w wyszukiwarce i dotrzesz do użytkowników, ale również zatrzymasz ich na dłużej w serwisie. To zaś sprawi, że potencjalni klienci będą bardziej skłonni wykonać pożądane działania np. zakupią produkt czy wypełnią formularz.

Bez względu na to, czy chcesz stworzyć firmową witrynę, sklep internetowy czy blog, to musisz:

  • zarejestrować domenę internetową (unikalny adres strony WWW),
  • zakupić stabilny i sprawny hosting (miejsce na serwerze),
  • wybrać, komu powierzyć budowę witryny spośród dostępnych opcji (czy skorzystać z kreatorów stron WWW, czy platform opartych o CMS, czy usług agencji marketingu zintegrowanego).

Pamiętaj, że tylko nowoczesna i unikalna strona firmy to inwestycja, która pozwala rozwijać biznes i docierać do klientów zainteresowanych Twoją ofertą.

Projektowanie stron internetowych. Jaka powinna być witryna WWW firmy?

Jak zaprojektować stronę WWW, która sprzedaje?

Czy wiesz, że średni czas sesji pojedynczego użytkownika na stronie internetowej wynosi dwie/trzy minuty? Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez specjalistów z Databox. Teoretycznie więc to właśnie w tym czasie musisz zainteresować odbiorcę i sprawić, że uzna on Twoją witrynę za przyjazną i będzie dalej z niej korzystał.

Sprawę utrudnia fakt, że odwiedzający są w stanie już w kilka sekund ocenić atrakcyjność serwisu. W tym wyjątkowo krótkim czasie decyduje, czy pozostanie na danej witrynie, czy ją opuści i uda się pod inny adres. Aby zachęcić potencjalnego klienta do zapoznania się z proponowaną ofertą, musisz przygotować atrakcyjny projekt WWW.

Skuteczna strona internetowa, czyli swego rodzaju wizytówka firmy, która przyciąga odbiorców i zdobywa przewagę w Google, opiera się na 5 kluczowych filarach.

1. UX desing = projektowanie z myślą o użytkownikach

Chcesz stworzyć stronę dla firmy, w której użytkownik swobodnie odnajdzie interesujące go treści oraz w prosty sposób zrealizuje zamierzone działania (np. zapisze się do newslettera)? Musisz zaprojektować więc serwis zgodny z zasadami UX desing. Tego rodzaju witryna jest czytelna, użyteczna, intuicyjna w obsłudze, otwarta na klienta i atrakcyjna wizualnie. Tworząc projekt WWW, zadbaj więc o następujące elementy:

  • przejrzysty interfejs oraz menu, które zawiera proste CTA (wezwania do działania) i intuicyjne zakładki czy kategorie.
  • rozwiązania, które usprawnią komunikację z klientem takie jak np. livechat;
  • skuteczną nawigację opartą o nagłówki, opisy, tytuły, pomocne sekcje czy menu okruszkowe;
  • wartościową zawartość, ciekawy sposób prezentacji oraz proste komendy typu „kup”, które rozwiązują problemy i odpowiadają na pytania odbiorców;
  • nowoczesny, zgodny z najnowszymi trendami i utrzymany w stonowanej kolorystyce web design, czyli wygląd witryny.

Pamiętaj, że atrakcyjny i przyjazny odbiorcom projekt WWW to nie wszystko. Na doświadczenie użytkownika wpływa również bezawaryjne i stabilne działanie serwisu. Spraw więc, aby witryna szybko się ładowała oraz wyeliminuj wszelkie błędy, które mogłyby zaważyć na pozycji strony w wyszukiwarce.

2. Certyfikat SSL = bezpieczeństwo

Internauci w poszukiwaniu informacji korzystają ze stron, które są odpowiednio zabezpieczone. Z pewnością sam tak robisz, prawda? Dlatego też Twoja witryna WWW powinna być bezpieczna. Zadbaj więc o certyfikat SSL. Co to takiego? Ten popularny protokół sieciowy zapewnia bezpieczne połączenia internetowe.

Secure Socket Layer nie tylko gwarantuje poufność danych użytkowników np. numerów kart kredytowych, ale jest również oficjalnym czynnikiem rankingowym Google. Użytkownicy mogą rozpoznać strony zabezpieczone certyfikatem poprzez przedrostek https:// oraz symbol zamkniętej kłódki znajdujący się w pasku adresu przeglądarki.

3. Responsywność = dostępność

Kolejnym filarem strony WWW, który jest ważny zarówno z perspektywy użytkownika, jak i algorytmów wyszukiwarki jest responsywność. Technologia Responsive Web Desing sprawia, że witryna dopasowuje się do każdej wielkości ekranu. To zaś oznacza, że internauci mogą wygodnie i swobodnie poruszać się po serwisie, nie tylko na komputerach, lecz także na urządzeniach mobilnych.

Jeżeli firmowa strona nie będzie się dobrze prezentowała w dużych i małych rozdzielczościach, to Twoi potencjalni klienci mogą ją opuścić jeszcze zanim zapoznają się z ofertą. Nie możesz do tego dopuścić! Zadbaj o dostępność witryny, a dotrzesz do klientów niezależnie od sprzętu, z którego w danym momencie korzystają.

4. Dobry copywriting = atrakcyjne treści

Zastanawiasz się, bez czego nie może obyć się dobrze zaprojektowana strona WWW? Z pewnością powinny się znaleźć na niej atrakcyjne treści. Musisz zainwestować więc w dobry copywriting.

W Internecie obowiązują inne zasady niż w pozostałych mediach. Przede wszystkim dlatego, że internauci to specyficzni czytelnicy, którzy zawartość serwisów pochłaniają zadaniowo. Aby ich zainteresować, należy tworzyć teksty, które:

  • zawierają dopasowane słowa kluczowe,
  • mają atrakcyjną i czytelną formę,
  • wyczerpują aktualne tematy,
  • odpowiadają na pytania użytkowników,
  • są odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarki,
  • przestrzegają zasad dobrego pisarskiego stylu,
  • wykorzystują język korzyści i materiały wizualne.

5. Działania SEO = lepsza widoczność w wyszukiwarce

Strona internetowa spełni swoje funkcje, jeśli będzie odwiedzana przez internautów. Aby użytkownicy mogli do niej dotrzeć, musi być widoczna w wynikach wyszukiwania. O lepszą rozpoznawalność w Google powalczy, gdy zostanie zaprojektowana zgodnie z zasadami SEO.

Search Engine Optimization to długotrwały proces, którego celem jest optymalizacja serwisu pod wyszukiwarki. Obejmuje działania związane z budową serwisu oraz pracę nad jego zawartością. Warto pamiętać, że Google wciąż aktualizuje swoje algorytmy, dlatego należy na bieżąco wprowadzać wszelkie wytyczne, by zdobywać wartościowy ruch organiczny (bezpłatny).

Skuteczna strona internetowa firmy – podsumowanie

To wyszukiwarka i użytkownicy oceniają, czy serwis jest bezpieczny, mobilny, zoptymalizowany, atrakcyjny pod względem wizualnym, przyjazny dla odbiorców i wartościowy pod kątem treści. Dlatego tylko prawidłowo zaprojektowana witryna WWW może poprawić widoczności firmy w sieci oraz zwiększyć ruch, a co za tym idzie również zapewnić lepszą sprzedaż.

Wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie działać w sieci, gwarantuje agencja marketingu zintegrowanego WeNet. Specjaliści zbudują, wypromują, a także zapewnią bieżącą obsługę i ochronę strony internetowej Twojej firmy. Zyskasz wygodę, czas, profesjonalne wsparcie na każdym etapie współpracy i witrynę, dzięki której:

  • wykreujesz wizerunek marki w Internecie,
  • zadbasz o relację z potencjalnymi klientami,
  • zbudujesz autorytet i zaufanie wśród odbiorców,
  • zwiększysz rozpoznawalność biznesu,
  • zyskasz nowy i skuteczny kanał sprzedaży.

Więcej szczegółów na temat oferty znajdziesz na WeNet.pl.