Google jest największą wyszukiwarką na świecie - ponad 90% wszystkich wyszukiwań odbywa się w Google. Jeśli prowadzisz firmę i chcesz, aby ludzie znajdowali Cię w Internecie, bardzo ważne jest, abyś zajmował wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. W końcu jeśli nikt nie może znaleźć Twojej strony internetowej, to nie ma znaczenia, jak pięknie jest ona zaprojektowana czy zaawansowana technologicznie - nikt jej nigdy nie zobaczy. W tym przewodniku przedstawiamy wprowadzenie do kwestii rankingów w Google. Wyjaśnimy również niektóre czynniki wpływające na pozycjonowanie w wyszukiwarce (znany również jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek). Przyjrzymy się, w jaki sposób samoobsługowe serwisy, takie jak Yelp, TripAdvisor i Zagat, działają jako strona trzecia, dostarczając firmom zaufanych recenzji, które bezpośrednio wpływają na ich pozycję w rankingu Google. Pokażemy Ci również, jak zwiększyć ranking Google Twojej witryny w systemie WordPress, aby więcej osób mogło znaleźć Cię w sieci.
Co to jest Google Rank?
Google Rank to wskaźnik tego, jak dobrze Twoja witryna jest oceniana przez Google. Ranga Twojej witryny określa kolejność, w jakiej wyświetlane są wyniki wyszukiwania dla danego słowa kluczowego lub hasła. Im wyższa ranga witryny, tym bardziej jest ona widoczna dla osób szukających produktów lub usług. Im niższa ranga, tym mniejsza widoczność. Ważne jest, aby zrozumieć, że algorytm rankingowy Google stale się zmienia, więc nie ma ostatecznej formuły, która gwarantuje wysoką pozycję w rankingu. Pozycja w rankingu może się zmieniać w zależności od setek różnych czynników, a uwzględnienie ich wszystkich jest prawie niemożliwe. Algorytm Google ma na celu zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wrażeń na podstawie wielu różnych danych. Istnieją sposoby na poprawę pozycji w rankingu, ale nie ma niezawodnej strategii, która gwarantuje sukces.
Pozycjonowanie WordPress SEO: Co działa (a co nie)
Po pierwsze, porozmawiajmy o tym, co działa. Zawsze powinieneś starać się tworzyć treści wysokiej jakości, które rozwiązują problem lub odpowiadają na pytanie. Podczas pisania treści staraj się używać słów kluczowych o długim ogonie, kiedy tylko jest to możliwe. Długie słowa kluczowe to takie, które są bardziej szczegółowe niż ogólne terminy, takie jak "buty do ćwiczeń", których ludzie mogą szukać. Zamiast tego można użyć takich słów kluczowych, jak "najlepsze buty do biegania dla mężczyzn o szerokich stopach". Solidna strategia treści obejmuje również regularne publikowanie nowych treści. Niektórzy uważają, że treści należy publikować raz w miesiącu. Inni uważają, że powinno się je publikować raz w tygodniu. Nie ma sztywnej reguły, choć wielu ekspertów zaleca publikowanie treści co najmniej raz w tygodniu.
Jak zwiększyć pozycję witryny WordPress w rankingu Google
Skoro już powiedzieliśmy, co trzeba zrobić, aby podnieść swój ranking w Google, porozmawiajmy o tym, jak to zrobić. Ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa sposoby poprawy rankingu Google: pozycjonowanie na stronie (on-page SEO) i pozycjonowanie poza stroną (off-page SEO). On-page SEO odnosi się do modyfikacji treści witryny, takich jak optymalizacja nagłówków i opisów meta. Pozycjonowanie pozainternetowe (off-page SEO) odnosi się do profilu linków witryny, czyli do innych witryn, które zamieszczają odnośniki do Twojej witryny. Przeanalizujmy, jak można poprawić oba te obszary.